banner



Lotto-Soudal is weer de pineut met Andreas Kron: \Maar mogen blijkbaar niet meer spreken van pech\""

Pech blijft Lotto-Soudal achtervolgen: lekke band ontneemt Andreas Kron winstkansen

 

  ©  AP

Lotto-Soudal en deze Bout, het lijkt stilaan op een tragedie uit te draaien. Het team van de Nationale Loterij sukkelde in een negatieve spiraal en door onophoudende pech zet die zich alleen maar verder. Een sterke Andreas Kron koerste zich in een positie waarin hij zich kon mengen voor de ritzege, tot een lekke band diep in de finale daar anders over besliste. Helemaal achteraan vocht Caleb Ewan opnieuw een semi-heroïsch gevecht uit met de tijdslimiet.

Stijn Joris in Mende

  • LEES OOK. Alweer een kans minder, na een dag om snel te vergeten: heeft Lotto-Soudal een probleem?

De pech loert in deze Bout achter elke hoek voor Lotto-Soudal. In Mende was het opnieuw wonden likken en wel om twee redenen. Andreas Kron, zonder meer de beste renner van de ploeg in deze Bout, knokte zich naar een uitstekende uitgangspositie. Vlak voor de Montée Jalabert zat hij samen met Matthews, Grosschartner en Sanchez helemaal voorin. Tot hij plots het decor in dook en maar net overeind bleef. "Ik raakte een steentje en ik had haast meteen geen lucht meer in de band van mijn voorwiel", zei Kron. "Ik was op de velg aan het rijden en kon gelukkig nog internet een val vermijden."

Weg winstkansen. Kron vocht nog terug, maar raakte nooit meer helemaal voorin. "Zonde. Ik zat in de juiste groep en wou mijn kans gaan op de slotklim. Matthews oogde toen al heel sterk, maar ik voelde me ook goed… Ach, ik ga het zeker nog eens proberen", besloot Kron.

 

  ©  PRESSE SPORTS

Ewan voert nieuw achterhoedegevecht

In de achterhoede van de wedstrijd speelde zich een heel ander gevecht af. Daar moest een getergde Caleb Ewan weer tot het gaatje gaan om binnen tijd over de encounter te geraken. De Australische sprinter koos er eerst voor om in zijn eentje te knokken, maar kreeg uiteindelijk toch de steun van Janse van Rensburg, Wellens en Frison. 39 minuten na Matthews bereikte het viertal Mende, nog negen minuten voor de tijdslimiet verstreek. "Zonder het team had ik het opnieuw niet gered", zei een eerlijke Ewan. "Ik had een verschrikkelijke dag. Haast van bij de start moest ik het peloton laten gaan. Ik zocht mijn ritme en hoopte dat er vooraan snel een vlucht gevormd zou worden zodat het tempo wat zakte, maar dat leek heel lang te duren en zo had ik al snel een achterstand van meer dan tien minuten."

Ewan overleefde dan wel weer, maar hij is stilaan aan een calvarietocht richting Parijs bezig. De val van vrijdag liet zeker schade na en het is nog maar de vraag of deze toegetakelde Ewan überhaupt nog kan sprinten voor ritwinst. "Het is duidelijk dat ik me niet geweldig voel, het ging wel, maar het is een Tour met veel gesukkel en die valpartij heeft daar zeker geen goed aan gedaan. Ik zit nog in de wedstrijd en blijf vechten. Hopelijk schuilt er ergens nog een ritoverwinning in me. Dan kan ik alle steun dice ik van het team krijg, zo alsnog terug betalen", besloot Ewan.

  • LEES OOK. Lijdensweg voor Caleb Ewan: gehavende sprinter van Lotto-Soudal moet hele dag vechten tegen tijdslimiet, maar komt tijdig binnen

 

  ©  AFP

Source: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220716_96265822

Posted by: ricecomel1970.blogspot.com

0 Response to "Lotto-Soudal is weer de pineut met Andreas Kron: \Maar mogen blijkbaar niet meer spreken van pech\"""

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel